למה לעשות הולה הופ

8 סיבות להתחיל לחשק

הצינור העגול הזה שנקרא חישוק הוא בהחלט דבר שקשה להתעלם ממנו, חוץ מזה שהוא פשוט יפה ואחלה אקססורי לפסטיבלים, טיולים ובעצם לכל מקום, ישנן עוד הרבה סיבות להתחיל להכניס אותו אל חייכם. המאמר הבא מציג חלק קטן ממה שיש לריקוד עם חישוק להציע לנו:

ספורט

קודם כל הולה הופ זה ספורט לכל דבר. זהו ספורט שמצר את היקף המותניים, ומחזק את שרירי הבטן תוך כדי שריפת קלוריות (בד"כ במקומות הבעייתיים).מחקרים הראו כי ריקוד (או אימון) עם חישוק שורף שומן מהסוג שהכי קשה להוריד ככל שמתבגרים, זהו שומן שגם הכי מזיק ללב.

אימון לכל הגוף

מחקרים הראו כי אימון עם חישוק עובד על 30 מסך שרירי הגוף שלנו. ישנו מגוון רחב של תרגילים אשר כל תרגיל עובד על איזור אחר בגופנו באופן אינדיבידואלי. (ראו בלינק סרטוני הדרכה). אתם תעבדו על שרירי הידיים, הרגליים, ירכיים, בטן וכמובן על כל מרכז הגוף.

שריפת קלוריות

כבר הוכח כי ריקוד עם חישוק שורף מעל 400 קלוריות בשעה אחת, והשיא שנמצא היה 600 קלוריות כאשר משלבים חלקים אחרים של הגוף כמו ידיים ורגליים. וכדי להפתיע אתכם עוד יותר אספר שאימון עם חישוק במשך 8 דקות בלבד מזרים את הדם בגוף, וישרוף 50 קלוריות סהכ, כלומר 6.25 קלוריות פר דקה בלבד! אני השתכנעתי.

טוב על הלב

אימון עם חישוק זהו אימון אינטנסיבי לשרירים שלכם..וזה כולל את השריר החשוב מכולם-הלב שלנו. כל מי שיתאמן עם חישוק ישים לב בזמן האימון שדופק הלב שלו עולה תוך דקות ספורות..מה שאומר ש- 20 דקות של אימון ביום יקרב אתכם לאימון המומלץ לשיפור הבריאות שלכם.

משפר כוח וגמישות

התנועות שנעשות עם החישוק דורשות התערבות לא קטנה של עמוד השדרה שלנו, מה שמחזק אותו ע"י תנועות שבד"כ אנו לא משתמשים בהן ביום יום. אותן תנועות מחזקות את הגמישות שלנו ואפילו עוזרות למנוע פציעות גב (בתנאי שעושים את התנועות נכון כמובן). לפי מחקרים שנעשו בארה"ב, בזמן האימון אנו מעבירים הרבה את המשקל קדימה ואחורה, תנועה מסוג זה משחררת את הלחץ מהשרירים שנמצאים סביב העצה ( החלק התחתון של הגב), ומיישרת מחדש את העצה עם שאר עמוד השדרה. כתוצאה מכך דם זורם לעמוד השדרה ועוזר לפתח גמישות באזור זה. ובוא נגיד את האמת, כולנו היינו שמחים להיות גמישים יותר:)

תורם לקורדינציה וליכולות המוטוריות

כמו בענפי ספורט אחרים, אימון עם חישוק מצריך קורדינציה ומאתגר את המוח שלכם ואת השרירים בכלליות. אימון בכיוון המועדף שלכם (לדוגמא כאשר מסובבים את החישוק על המותן לצד שמאל), ובכיוון ההפוך-לצד ימין, זוהי אחלה הזדמנות לאמן את המוח שלכם גם לכיוון הדומיננטי שלכם וגם לפחות דומיננטי (לכל אחד מאיתנו יש כזה). אימון לשני הכיוונים מומלץ ביותר וישפר את האיזון בגופכם.

תנועתיות ויכולות ריקוד

אז אם גם אתם בדיוק כמוני חשבתם שאין לכם שום עתיד בריקוד,ובתחום ההופ דאנס בפרט, הרשו לי  להגיד: טעות! אחד היתרונות שההופ דאנס מביא עמו זה שיפור יכולות הריקוד והתנועה שלכם. זהו אקט שמחייב את גופנו לזוז ולנוע,(גם למי שלא רקד מימיו) מה שמתבטא בסוף בצורת ריקוד. כל אחד מביא את הריקוד האישי והייחודי שלו, והחישוק רק עוזר לנו לבטא הכל החוצה.

שמחה, שמחה, שמחה

אז חוץ מכל היתרונות הפיזיים שיש באימון עם חישוק, רובנו מתאהבים (שלא להגיד מתמכרים) להרגשה שזה נותן לנו, וזו הרגשה נפלאה! בזמן האימון עם החישוק משתחררים בגופנו אנדרופינים (כמו בכל פעילות גופנית בעצם), זה גורם לנו להרגיש צעירים יותר, חזקים יותר, הביטחון העצמי עולה, במילים אחרות אנו מרגישים טוב יותר! בשורה תחתונה אימון של 8 דקות ביום יכול לגרום לכם להרגיש מסופקים מכל הבחינות, וגם אחלה של דרך חיים לסגל לעצמכם.

אז עכשיו כשאתם יודעים את כל היתרונות שיש להולה הופ להציע לנו, זה הזמן לקחת את החישוק שלכם ולהתחיל לחשק:) רוצים להתחיל ללמוד הולה הופ? לחצו כאן

Happy Hooping