סוגים של חישוקים – המדריך למחשק המתחיל

אז התחלתם לחשק-מזל טוב! מתלבטים איזה חישוק הולה הופ לקנות? המדריך המהיר לבחירת חישוקים מציג בפניכם את סוגי החישוקים השונים הקיימים בשוק, מטרות השימוש של כל סוג, מידות וגדלים. כאן תמצאו את כל המידע שאתם צריכים כדי לבחור את החישוק המתאים לכם ביותר.

כאשר אנו בוחרים חישוק אנו צריכים להבין מהן המטרות שלנו, האם השימוש בחישוק הוא בעיקר לספורט ופיטנס? האם למטרת ריקוד והופעות? או סתם בשביל הכיף? לא משנה מה המטרה שלכם אני כאן כדי לעשות לכם סדר בדברים.

חישוק מתחילים:

לאלו הנמצאים בתחילת דרכם לא אמורה להיות התלבטות גדולה מדי מאחר ואין מנוס בשלב זה מלהתחיל בחישוק גדול וכבד וחישוק מתחילים הוא החישוק המתאים בשבילכם/ן.
חישוק גדול נותן לנו יותר מרחב בתוך החישוק, כל רבולוציה (סיבוב) שהחישוק עושה סביבנו היא איטית יותר וכך יש לגופנו יותר זמן להגיב, ולכן אם אתם מתחילים מומלץ להתחיל בחישוק כזה (בד"כ בא בקוטר של 90-95 ס"מ).
דרך פשוטה יותר לדעת את מידת החישוק המתאימה לכם, קחו את החישוק והעמידו אותו מלפניכם על הרצפה, החישוק צריך להגיע בערך עד לאגן או עד לפופיק.

חישוק מתחילים מתאים גם למי שמעוניין רק בספורט והורדת קלוריות. מספיקות 10 דקות ביום וכבר תתחילו לראות תוצאות.

בכל הנוגע לקשר של משקל החישוק ולהורדת קלוריות, יש שיגידו שהמשקל מאוד משמעותי בכמות הקלוריות שתורידו, אבל למעשה משקל החישוק פחות משנה, מה שמשנה זה כמה הגוף שלכם מתאמץ בזמן הפעולה, וזה מה שגורם לכם לשרוף קלוריות. אם החישוק שאתם משתמשים בו מאפשר לגוף שלכם לעבוד ולהזיע אז אחלה תישארו איתו.
שימוש בחישוק שהוא יותר מדי כבד (לדוגמא חישוקי הפיטנס) יכול להגביל אתכם בחופש התנועה איתו ולעיתים לגרום נזק לגב ולחבלות על הגוף, ואתם ממש לא רוצים את זה.

לחישוקי הולה הופ למתחילים לחצו כאן

חישוק מתקדמים (חישוק פוליפרו):

חישוקים מהסוג הזה מתאימים לאלו הרוצים להתנסות בתרגילים מתקדמים יותר ולאתגר את עצמם עם החישוק.
מתאימים לתרגילים על הגוף ומחוץ לגוף, בעיקר לתרגילי ידיים (אייסוליישנים, ברייקים, רולים ועוד).

אלו חישוקים קלילים (שוקלים כ-200 גרם) וכתוצאה מכך גם נעים במהירות גדולה יותר בהשוואה לחישוקי מתחילים.
מתקפלים בקלות בעזרת לחצן פשוט וקל לנשיאה (את הקיפול רצוי לעשות בזהירות, ראו סרטון הדגמה איך לקפל ולפתוח חישוק פוליפרו)

אם אתם מרגישים שאתם שולטים היטב בתנועות הבסיסיות כמו מותניים, כתפיים, הרמות,הורדות ועוד, ואתם מרגישים כי חישוק מתחילים כבר "כבד" עליכם חישוק הפוליפרו יהיה בחירה מצוינת בשבילכם להמשך הדרך.

חישוקי הפוליפרו מגוונים ומפתחים את הריקוד שלנו, נוחים, קלים, ומתניידים לכל מקום.
באים בשלל צבעים -החל מצבעוניים, זוהרים ב-UV, או שקופים.
מגיעים כבר עם צבע קבוע, לכן אין צורך ללפף אותם בסרטים. היתרון שבכך הוא שאין משקל המתווסף לחישוק וזה גם פוטר אותנו מהתעסקות עם הסרטים שמתבלים עם הזמן. כמובן שזאת העדפה אישית ויש המון מחשקים ומחשקות שכן מקשטים את החישוק שלהם לשם היופי הצבעוניות והברק. כיום קיימים בשוק סרטים מרהיבים ומרשימים במיוחד עם מגוון ענק של צבעים וסגנונות.

כאשר החישוק הוא חדש לחלקכם הוא ירגיש מאוד חלק בהתחלה, במקרה כזה ניתן להוסיף לחישוק סרט אחיזה למניעת החלקה של היד שמתלבש על חלקו הפנימי של החישוק.

חישוקי פוליפרו ניתן להשיג פה

איך לבחור את גודל חישוק הפוליפרו שלי?

אז אחרי שהחלטתם לגבי סוג החישוק נשאר להחליט זה את הקוטר, ופה קל ללכת לאיבוד.
שאלה שיכולה לעזור לכם היא – מהו סגנון הריקוד שלכם? האם זה ריקוד שהוא בעיקר על הגוף או מחוץ לגוף? לכל סוג תרגיל מומלץ גודל חישוק שונה.

חישוקי הפוליפרו באים בגדלים שונים, בין 20-42 אינץ' בקוטר. כאשר הקטנים ביותר משתייכים לקטגוריית חישוקי ה"מיניס".
לתרגילים מחוץ לגוף ולתרגילי דאבלים (2 חישוקים) הייתי ממליצה על בין 28-32 אינץ' בקוטר.
לשילוב תרגילי חוץ ועל הגוף הייתי ממליצה על 32-36 אינץ'.
אם תקחו חישוק לדוגמא שהוא 28 אינץ' ותנסו איתו תרגילים מסביב לגוף אתם תראו שאתם תצטרכו להיות סופר מהירים עם יכולות שליטה מאוד גבוהות. כמובן שגם לזה מתרגלים ועם הזמן זה ירגיש לכם נוח יותר ביחס לפעמים הראשונות.

כל הנ"ל נכתב בגדר הצעה, והייתי ממליצה לכל אחד ואחת לחקור ולבדוק מה נוח וזורם יותר. אפשר לאמץ כמה גדלים לשימושים שונים וככה חסכתם לעצמכם את הכאב ראש.

לגבי עובי החישוק (OD), ישנן 2 מידות עובי עיקריות בשוק (נמדד באינצים):
3/4, 5/8. כאשר 3/4 הוא העבה יותר ו-5/8 הוא הדק יותר. ההבדלים ביניהם אינם גדולים אך מי שמעוניין בחישוק קליל ודק במיוחד הייתי ממליצה על עובי 5/8 (ראו בדוגמא למטה).

קוטרים שונים של חישוק הולה הופ-פוליפרו

חישוק מסוג HDPE

חישוקי ה-HDPE הם "האחות הקטנה" של חישוקי הפוליפרו אך ישנם כמה דברים שמבדילים בין השניים:

חישוק HDPE עשוי מחומר יותר דחוס מצינור הפוליפרו ויכול לעמוד בתנאי קור.מה שאומר שהסיכוי שלו להיסדק או להישבר בקור הוא נמוך מזה של הפוליפרו.

החיסרון של ה-HDPE הוא שהוא לא מגיב טוב לחום, והופך לגמיש מדי ולא יציב. היתרון שלו הוא שהוא מתקפל בקלות יותר ביחס לפוליפרו.

איך הוא מגיב לגוף? חישוק ה-HDPE יותר דחוס ולכן יותר "יציב" מחישוק הפוליפרו. הוא מתאים למי שאוהב יותר שליטה בתנועות איטיות יותר ופחות מהירות כמו זה שמציע הפוליפרו.

חישוק HDPE מתאים לאלו שנמצאים בשלב ביניים, ועדיין לא בטוחים אם הם רוצים לעבור לפוליפרו, אך כן מעוניינים במעבר לחישוק קל יותר ופחות כבד מחישוק מתחילים.

חישוק לד

חישוקי הלד מתאימים להופעות ולכל אירוע שמתקיים בחושך. חישוקי הלד פועלים על בטריות/טעינה חשמלית והם נותנים אפקט ויזואלי מרהיב כאשר מפעילים אותם.
קיים מגוון רחב של חישוקי לד מהפשוטים ביותר לסמארט-לד שהם חישוקים מתוחכמים יותר שכוללים החלפות מהירות של צבעים וצורות. כמובן שהמחירים בהתאם לסוג החישוק, והם יכולים לנוע בין כמה מאות שקלים לאלפי שקלים. בנוסף חישוקי הלד באים בגדלים שונים, וגם בעובי שונה.
יש לקחת בחשבון שעל אף שחישוקי הלד עשויים מצינור הפוליפרו, הלדים בתוכם הופכים אותם לכבדים יותר וגם לעדינים יותר ולכן עדיף להמנע מלהפיל כמה שיותר.

אם ברצונכם לתת אפקט בולט יותר להופ-דאנס שלכם וחוויה שונה לאלו הצופים בכם, כדאי שתשיגו לכם חישוק לד אחד לפחות.

חישוק אש

מתאים למנוסים שבינינו שרוצים לקחת את הריקוד שלהם שלב אחד קדימה. עושים בו שימוש בעיקר במופעי אש ופסטיבלים.
למי שזאת פעם ראשונה שלו כדאי להיערך מראש ולהתנסות בחברת אנשים בעלי ניסיון עם אש. רצוי ולהתעדכן בכללים שבאים לתת ביטחון לאמן ולקהל, ולנקוט בכל אמצעי הבטיחות שאפשר בזמן האקט. אם החלטתם להופיע באופן מקצועי כמובן שעשיית ביטוח היא בגדר חובה.

חישוקי האש נמכרים בשוק ב-2 צורות: ראשים מתפרקים שמתלבשים על כל חישוק בנפרד, או ראשים שבאים כבר בצורה מובנית קבועה על החישוק (לא ניתנת לפירוק).
את הראשים הללו בסופו של דבר מדליקים בעזרת חומר דליק (לדוגמא פראפין), והופה אתם מוכנים לחש-אש!

בהצלחה:)

הכתבה כתובה בלשון זכר אך מתייחסת לשני המינים.