הולה הופ – שילוב של פיטנס ריקוד וכיף

אם גם לכם נשבר ממכוני הכושר והאימונים השגרתיים והמונוטונים תודה לאל, יש פיתרון חדש זול ומהיר והוא ניחשתם נכון – חישוק הולה הופ. תתפלאו אבל הצינור העגול הזה ייתן לכם הרבה מעבר למה שתצפו בכלל.

ההולה הופ מוכר בעיקר מעולם הקרקס והתעמלות אמנותית עם חישוק שבטח ראיתם באולימפיאדה. אך מתחילת שנות ה-2000 התחום קיבל כיוון קצת אחר וקיבל את התואר "הופ-דאנס"ריקוד עם חישוק בעברית. כיום ניתן לראות כיצד ההופ דאנס משלב בתוכו הרבה נישות שונות כמו יוגה, ברייקדאנס, סלסה, ג'אגלינג, פוי, ועוד אמנויות שונות ומשונות. למעשה ניתן לשלב כמעט כל דבר עם חישוק, מה שהופך את התחום למעניין במיוחד.

מה אפשר לעשות עם חישוק בכלל?

קודם כל אפשר לרקוד איתו, זה מה שהרוב עושים איתו. הריקוד משלב בתוכו הרבה טכניקות גוף כמו גם הרבה קואורדינציה וריכוז (מלא ריכוז) וכמובן סיבובים, הרבה הרבה סיבובים (בכל זאת מדובר על חפץ עגול). בעצם אנו משלבים פה בין גוף ותנועה לאובייקט ומפה השמים הם הגבול. אך זה לא הדבר היחידי שהחישוק יכול לשמש אותנו, למי שפחות בעניין של ריקוד יכול לקחת את זה בכיף ככלי פיטנס להורדת משקל וחיטוב הגוף, שזה אחד היתרונות המשמעותיים באימון עם חישוק ועל זה נרחיב בפסקה הבאה.

איך להשתמש בחישוק כדי להוריד קלוריות?

אם המטרה לכם היא כושר וחיטוב אתם לא צריכים להיות מקצוענים בחישוק ומספיק שתדעו מספר תרגילים בודדים בלבד כמו לסובב על הבטן, ידיים רגליים חזה וכתפיים. בנוסף אתם לא צריכים הרבה זמן פנוי להקדיש לאימון ומספיקה רבע שעה-חצי שעה ביום כדי להרגיש שהגוף עבד. זכרו שמה שחשוב כאן זאת העקביות והרוטינה של האימון ופחות זמן האימון. אתם תשימו לב גם שאתם מתקדמים בקצב מהיר יותר אם תכניסו זאת ללוח הזמנים הקבוע שלכם, כל יום קצת:) מומלץ להתאמן עם חישוק מתחילים כבד בהתחלה.

אז חוץ מזה שהולה הופ זה אחד הדברים הכי אטרקטיביים כיום, זה גם כיף מטורף גם ספורט, גם ממלא מוחית וזהירות.. גם ממכר:) אם גם אתם מצאתם את עצמכם חוזרים הביתה וכל מה שרק חיכיתם לו כל היום זה להחזיק שוב את החישוק שלכם ולהתאמן איתו כנראה שגם אתם כבר מכורים, והיי סיגלתם לעצמכם אחלה של התמכרות.

רוצים ללמוד איך לרקוד עם חישוק? ניתן להגיע לשיעורי הולה הופ וללמוד את הכל מהבסיס.